Bytom      Chorzów      Gliwice      Katowice      Mikołów      Ruda Śląska      Świętochłowice      Tychy      Zabrze

Czwartek, 21. wrzenia 2017, Imieniny: Darii Mateusza Wawrzyca
Szukaj: w Malta uzyskała niepodległość
     esil.pl dla Ciebie: Masz wielką ochotę zjeść pizzę? Kliknij i zamów
Strona gwna: Felietony

» Nasza flaga na Kilimandżaro

Nasza flaga na Kilimandżaro

17-03-2010

+ powiksz

Dzięki Adamowi Dzierwie siemianowicka flaga załopotała niedawno na "dachu Afryki", najwyższym szczycie tego kontynentu - Kilimandżaro. To już kolejna, wielka góra, nad którą mieszkaniec naszego grodu rozpostarł barwy Siemianowic Śląskich. Tym razem uczynił to wraz z żoną Agnieszką, z którą tak wspominają wyprawę:

"Lecieliśmy samolotem z Warszawy do Amsterdamu i stamtąd po przesiadce do stolicy Kenii Nairobi. Po przylocie do Nairobi późnym popołudniem okazało się, że nasze bagaże z całym sprzętem wysokogórskim nie dotarły razem z nami, po godzinie nerwowych wyjaśnień okazało się, że zostały w Amsterdamie i miały dolecieć następnego dnia. Po nieplanowanej nocy w hotelu w Nairobi rano odebraliśmy nasz bagaż i wyruszyliśmy busem do Tanzanii.
Normalna droga asfaltowa kończy się praktycznie na wyjeździe ze stolicy Kenii, na wielu odcinkach jedzie się zwykłą kamienistą drogą w tumanach kurzu, który mimo zamkniętych okien wypełnia wnętrze pojazdu, czasami na odcinkach asfaltowych kierowca musiał zjeżdżać na pobocze, aby ominąć dziury. Po siedmiogodzinnej jeździe dotarliśmy do Arushy skąd następnego dnia już w towarzystwie miejscowych przewodników i tragarzy wyruszyliśmy samochodem do Machame Gate bramy Kilimanjaro National Park. Dalej szliśmy już pieszo drogą Machame prowadzeni przez wynajętego przewodnika, większość sprzętu, namioty i żywność nieśli na głowach nasi tragarze co bardzo ułatwiało nam zdobywanie wysokości. Pierwszego dnia szliśmy przez las równikowy błotnistą drogą do pierwszego obozu Machame Hut położonego w równikowym gąszczu . Kolejnego dnia krajobraz zmienił się na typowo górski, doszliśmy do obozu Shira Plateau położonego na wysokości 3840m., tam mogliśmy będąc powyżej chmur oglądać przepiękny zachód słońca widok, który można zobaczyć jedynie w górach wysokich. Przez kolejne dni wchodziliśmy coraz wyżej aż do obozu Barafu położonego na wysokości 4600 m, z tego obozu o północy wyruszyliśmy w kierunku szczytu.
Przy dużym mrozie i porywistym wietrze szliśmy bardzo powoli za naszym przewodnikiem, tu już mocno odczuwaliśmy wpływ wysokości. 16 stycznia po pięciu dniach wspinaczki około godziny 7.00 stanęliśmy na krawędzi krateru Stella Point (5745m), skąd mogliśmy podziwiać wschód słońca ale chyba już nie mieliśmy na to sił, zostało nam już tylko łatwe przejście po krawędzi krateru na najwyższy wierzchołek Uhuru Peak 5895m n.p.m. Na szczycie zrobiliśmy kilka zdjęć po czym zamarzły baterie w naszym aparacie i mogliśmy tylko podziwiać olbrzymie lodowce oświetlone równikowym słońcem i morze chmur ścielące się kilka kilometrów pod nami. Duży mróz i silny wiatr po około pół godzinie zmusił nas do szybkiego odwrotu.
Do obozu Barafu dotarliśmy po dziesięciu godzinach od wyjścia, nasz kucharz przywitał nas szklankami soku ananasowego gratulując nam zdobycia szczytu. Po godzinnym odpoczynku ruszyliśmy dalej w dół do obozu Mweka położonego na 3100m gdzie dotarliśmy wieczorem potwornie zmęczeni. Następnego dnia wcześnie rano wyruszyliśmy do Mweka Gate bramy Parku Narodowego, tam po załatwieniu formalności zapakowaliśmy bagaże do samochodu i wróciliśmy do hotelu w Arushy na zasłużony odpoczynek".
Wyprawa na Kilimandżaro to kolejna z wielu wysokogórskich eskapad, jakie ma na swoim koncie Adam Dzierwa. Przemierzył już niejedną trasę w Alpach, zdobył Aconcagui (6962 metry nad poziomem morza), najwyższy szczyt Andów. Marzy mu się zdobycie Korony Ziemi.
" Obawiam się, że pozostanie to tylko moim marzeniem, bo dokonanie takiego wyczynu, wymaga nie tylko wielkich umiejętności, ale także i sporych pieniędzy. Ale przecież trzeba marzyć..."

autor: Ewa Roch - Wyrzykowska

źródło: www.siemianowice.pl

Autor:

: esil.pl poleca :

lski internetowy poradnik medyczny

Prostujemy Obraz lska

NASI PARTNERZY

R E K L A M A

Wiadomoci · Imprezy · Katalog firm · Ogoszenia · Przegld prasy · Repertuar kin · Felietony · Galerie · Konkursy

^ do gry · Strona gwna · Kontakt · O nas · Reklama · Nasi Przyjaciele · Katalogi www · Najnowsze · Kanay RSS